teisipäev, 15. oktoober 2013

Esimene kirjandusklubi

Täna hommikul esimeste tundide ajal toimus meil kooli kohvikus kirjandusklubi.
Pidime võtma kolmestesse rühmadesse, aga mina lugesin ainsana raamatut "Minu isa kuulsusrikkad päevad" ja olin üksi. Raamatu autoriks on Marcel Pagnol.
Võtmeteemadeks olid minu arvates uude suvekoju kolimine ja meeste jahilkäik.
Võtmestseenideks olid:
1."Läksime külast välja: siis algas muinasjutt ja ma tundsin, kuidas minus tärkas armastus, mis on kestnud kogu mu elu."- Valisin selle lause , kuna see oli nii hapralt ja õrnalt väljendatud.
2."Ma olin järsakuservale jõudmas ja nägin vaest Josephi. Nokats viltu, närviliselt rosmariinioksa närides vangutas ta kurvalt pead. Siis hüppaisn ma oru kohale ulatuvale kaljunukile ja, keha pingul kui vibu, hüüdsin täiest kõrist: "Ta laskis nad alla! Mõlemad! Ta laskis nad alla!""- See lause oli terve jahikäigu ootatuim hetk. Josephi isa lasi kahesega kaks kaljupüüd alla.
Põhikarakter oli Marcel ise muidugi, teiseks kindlasti tema vend Paul. Veel üheks tähtsaks tegelaseks oli onu Jules.
Mina kirjutasin küsimused, mis tekkisid mul raamatut lugedes.
Kuidas Marcel oli nii julge, et hiilis onu ja isa kannul metsa?
Mis saladus vaevas Marceli pead?

Arutlesin ise mõttes läbi õpetaja antud küsimused. Tean, et kokkuvõttes meeldis see raamat mulle väga. See oli armsalt kirjutatud läbi Marceli silmade ja arusaamade. Marceli otsused ja valikud tegid raamatu huvitavaks. Mulle meeldis väga, kuidas perekond sai üksteisega läbi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar